21 /03 /2016
project

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE)

Een gedegen monitor die de voorschoolse periode en de verdere onderwijsloopbanen van kinderen in beeld brengt, zou het mogelijk maken om na te gaan wat investeringen in de VVE opleveren en wat we kunnen verbeteren of leren. Omdat er al veel gegevens worden verzameld, verkennen we in dit project met diverse stakeholders welke data er zijn in de regio Limburg en landelijk, welke data nog missen en hoe deze verzameld kunnen worden. 



 
x


Anspreekpunt

Karien Coppens  

Projectleider OnderwijsMonitor Limburg VVE/PO, Educatieve Agenda Limburg, Universiteit Maastricht Onderzoeker - Algemene Economie, Maastricht University School of Business and Economics
k.coppens@maastrichtuniversity.nl

Als onderzoeker bij de groep Economics of Education van de Universiteit Maastricht en projectleider onderzoek VVE/PO binnen de OnderwijsMonitor Limburg, doe ik wetenschappelijk onderzoek naar VVE, onderzoekend leren, leeropbrengsten en passend onderwijs, maar ben ik ook mede verantwoordelijk voor het onderhouden en uitbouwen van een constructieve dialoog met het beleids- en onderwijsveld. Ook de logistiek en programmering van het samenbrengen, analyseren en terugkoppelen van gegevens in het PO valt binnen mijn takenpakket. Mijn doel binnen de academische werkplaats onderwijs is om met het verbinden van cijfers, beleid en praktijkervaringen rondom passend onderwijs en VVE elkaar te steunen en te versterken.

Contactinformatie

Tongersestraat 6
6211 LM Maastricht
Telefoon: +31 43 388 36 20 

Stuur ons een email

Nieuwsbrief

Wil je op de hoogte gehouden worden van onze ontwikkelingen? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven

Social

Volg ons op social media.